Hjertestarter service
Service af hjertestartere
Din garanti for at din hjertestarter altid virker!
Vi kontrollerer og servicereralle hjertestartere!
Ved at tegne en hjertestarter service aftale hos os, kan du have fuld tillid til at din hjertestarter altid er i optimal tilstand og klar til at redde liv i nødsituationer. Beskyt både dig selv, dine medarbejdere og dine nærmeste ved at indgå en serviceaftale for din hjertestarter. Vi prioriterer jeres sikkerhed højt, og med vores serviceaftaler er I garanteret tryghed og pålidelighed.
Professionel service og vedligeholdelse på alle hjertestartere!
Hvilken hjertestarter serviceaftale passer til dine behov?
Dansk Råd for Genoplivning og hjertestarter.dk anbefaler at offentligt tilgængelige hjertestartere er tilknyttet en
serviceaftale, da det anslås at hver 5. offentlig tilgængelige hjertestarter er defekt
Med en universalserviceaftale hos os, garanterer vi at du altid har en funktionel hjertestarter!
Bronze
- Vi holder styr på udløbsdatoen for elektroder og batterier.
- Nye elektroder og batterier sendes efter behov, og I udskifter selv.
- Vi tilbyder en telefonisk hotline vedrørende jeres hjertestarter og skab.
- Hvis producenten frigiver ny software til hjertestarteren, opdaterer vi den (kræver teknikerbesøg, som faktureres særskilt).
- Der er mærkat på skabet med servicetelefonnummeret i tilfælde af fejl.
- I får 10% rabat på elektroder og batteri til hjertestarteren.
500,- / år (625,- inkl. moms
Sølv
MEST POPULÆREAlt fra vores Bronze aftale +
- Årligt besøg af en teknikker, der kontrollerer hjertestarteren og evt. skab og udskifter reservedele ved behov.
- Gratis ”Hjertestarter-kit”.
- Fadderskab på www.hjertestarter.dk.
- Gratis låne AED ved brug eller defekt.
- 10% rabat på elektroder og batteri til hjertestarteren, faktureres særskilt ved udskiftning.
- Mærkat på hjertestarteren, der dokumenterer seneste servicebesøg.
- Udtagning og overlevering af data fra hjertestarteren til hospital / AMK.
- Reetablering af AED og taske efter brug, herunder gratis udskiftning af elektroder.
- Opfylder kravene for "Hjertesikker-zone".
Guld
Alt fra vores Bronze- og Sølvaftale +
- 10 % på web salg.
- Elektroder og batterier er inkl. i aftalen når disse skal skiftes jf. producentens anvisninger.
- 15 % på alle vores førstehjælpskurser.
-
Serviceaftale på hjertestarter “Bronze”
625 kr. (500 kr. ekskl moms.) -
Serviceaftale på hjertestarter “Sølv”
1.563 kr. (1.250,40 kr. ekskl moms.) -
Serviceaftale på hjertestarter “Guld”
2.500 kr. (2.000 kr. ekskl moms.)
Optimerdin hjertestartermed en abonnement aftale fra os
Vores serviceaftaler er universelle. De understøtter alle modeller af hjertestartere uanset mærke og modsat mange andre serviceaftaler på markedet, er variere vores pris ikke, uanset alderen og model på hjertestarteren.
Har I nu en hjertestarter der ikke er funktionel, grundet overskredet dato på batteri eller elektroder og tegner en serviceaftale hos os, sender vi enten en teknikker eller en lånehjertestarter.
Ved at tegne en serviceaftale hos os og modtage regelmæssig service på jeres hjertestarter, kan I være trygge ved, at hjertestarteren altid er i optimal funktionel stand og klar til at redde liv i nødsituationer. Beskyt jer selv, medarbejderene eller de nærmeste med et hjertestarter service, vel vidende jeres sikkerhed er vores topprioritet.
Hvordan fungerer vores serviceaftaler?
Når du vælger vores serviceaftale, vil vi kontakte dig for at planlægge den årlige service af din hjertestarter. En teknikker vil derefter udføre en grundig inspektion og vedligeholdelse af jeres hjertestarter. Udskifte eventuelle defekte batterier og elektroder eller opdatere jeres hjertestarter efter nye gældende retningslinjer fra European Resuscitation Council Guidelines. Vi overtager eller opretter jeres hjertestarter på hjertestarter.dk og forestår derefter fadderskabet.
Vores avancerede GDPR sikre system, som holder overblikket over vores hjertestartere garanterer at vi ikke glemmer et teknikkerbesøg.
Spørgsmål om service på hjertestarter?
Kontakt os i dag for at planlægge det optimale service på jeres hjertestarter til din virksomhed eller ejendom. Lad os tage ansvaret for dit sikkerhedudstyr, så I kan have ro i sindet.
Ring til os
71 96 71 76
Bliv"Hjertesikker-zone"med en serviceaftale fra os
En Hjertesikker Zone er et afgrænset område, som fx en virksomhed, en lufthavn, et fitnesscenter, et idrætsanlæg, et museum eller en grundejerforening, der har implementeret de anbefalede tiltag, som eksperterne anbefaler for, at man kan øge chancen for, at en person overlever et hjertestop i deres zone.
Ved at blive en Hjertesikker Zone, tager I ansvar og er med til at sørge for, at der er den nødvendige hjælp inden for rækkevidde, når behovet for akut hjælp opstår. Jo flere Hjertesikre Zoner, der etableres i Danmark, des større bliver chancen for at overleve et hjertestop uden for hospital.
Faciliteres af Dansk Råd for Genoplivning
Hjertesikker Zone er et koncept fra Dansk Råd for Genoplivning, der er en nonprofitorganisation, som arbejder for, at flere overlever hjertestop i Danmark. Hjertesikker Zone er et samarbejde med Hjerteforeningen, Brancheforening for Hjertestartere, TrygFonden og de præhospitale direktioner.
LifeAid er jeres pålidelige partner, når det kommer til at etablere Hjertesikre Zoner. Vi tager jer i hånden fra start til slut i ansøgningsprocessen og kan hjælpe jer med alle nødvendige tiltag der måtte være. Ved at blive Hjertesikker Zone synliggøres det at I sikkerhed er i højsædet og I bidrager til at overlevelsesprocenten i stiger efter hjertestop i Danmark.
De 4 vigtigste krav
Med vores ekspertise og erfaring inden for hjertestarter service og oprettelse af hjertesikre zoner, kan vi hjælpe med at implementere alle nødvendige foranstaltninger
- Placering af hjertestartere: Vi identificerer strategiske steder, såsom indgange, fællesområder og andre højtrafikområder, hvor hjertestartere skal placeres for optimal tilgængelighed i tilfælde af nødsituationer.
- Uddannelse: Vi tilbyder træning i brugen af hjertestartere og førstehjælpsteknikker, så personer i zonen er rustet til at handle hurtigt og effektivt i kritiske situationer.
- Serviceaftale: Vi implementerer serviceaftaler for regelmæssig vedligeholdelse af en eller flere hjertestartere i zonen. Dette sikrer, at de altid er klar til brug gennem løbende eftersyn og opdateringer.
- Markering af områder: Når området bliver godkendt Hjertesikker Zone, modtager I fra Dansk Råd for Genoplivning en synlighedspakke der skilter og markerer området som “Hjertesikker Zone”.
Ved at indgå et samarbejde med LifeAid, viser I som organisation jeres engagement i sikkerheden for alle, der færdes i jeres område. Lad os sammen skabe flere Hjertesikre zoner og bidrage til at redde liv og øge antallet der overlever et hjertestop. Kontakt os i dag for at komme i gang, og bestil serviceaftale hos os.
Vigtigheden af fadderskab hosHjertestarter.dk?
Hos LifeAid er fadderskab ved hjertestarter.dk altid inkluderet i vores sølv og guld serviceaftale. Dette er der flere grunde til:
-
Synlighed og tilgængelighed: Når en hjertestarter er registreret på hjertestarter.dk, bliver dens placering synlig for offentligheden, herunder 1-1-2 alarmcentralen og Hjerteløbere i Danmark. Kortet hos Hjertestarter.dk gør det lettere for førstehjælpere at finde den nærmeste hjertestarter i tilfælde af en nødsituation. Tid er afgørende i en nødsituation.
-
Koordinering af hjælp: Når en person ringer 112 i tilfælde af hjertestop, kan vagtcantralen 112 guide dem til den nærmeste registrerede hjertestarter. Når der har være henvist til hjertestarteren, skal enheden genaktiveres i Hjertstarter.dk netværket. Dette kan ske flere gange årligt. Hvis hjertestarteren ikke bekræftes tilgængelig, bliver hjertestarteren deaktiveret og er dermed ikke længere synlig på kortet.
-
Opdatering af information: Når hjertestarteren er registreret på hjertestarter.dk skal ejeren løbende opdatere informationen om enheden, herunder information om udløb af elektroder og batterier, status for serviceeftersyn m.m. Dette for at sikre oplysningerne altid er korrekte og hjertestarteren er klar til at redde liv.
- Serviceaftale: Når en hjertestarter registreres på hjertestarter.dk, skal du vælge om di hjertestarter er tilknyttet en serviceaftale. En serviceaftale tilknyttet din hjertestarter, Med en serviceaftale fra LifeAid, er du sikker på din hjertestarter altid virker og vi forestår fadderskabet på hjertestarter.dk hvilket garanterer den altid er tilgængelig og registreret.
I det store hele er det at registrere en hjertestarter på hjertestarter.dk en vigtig del af at sikre, at den er synlig, tilgængelig og operationel i tilfælde af en nødsituation, hvilket bidrager til at redde liv.
En hjertestarter redder kun liv, hvis folk ved den er der!
Hjertestarter abonnement i hele Danmark
Hos Lifeaid.dk forstår vi vigtigheden af, at din hjertestarter altid er klar til at redde liv. Vi tilbyder landsdækkende service af ALLE hjertestartere og garanterer, at din enhed fungerer optimalt, når behovet opstår.
Overlad ansvaret til os
Manglende vedligeholdelse af eksempelvis batteri og elektroder er desværre den hyppigste årsag til, at en hjertestarter ikke fungerer. Slut med at lede efter en lokal ansvarlig for hjertestarteren, der skal bestille nye batterier og elektroder. Lad os stå for vedligeholdelsen af din hjertestarter, så du kan koncentrere dig om andre ting. Vores dedikerede team af eksperter er klar til at hjælpe med at sammensætte den rette serviceaftale, der opfylder dine specifikke behov.
Hvorforhjertestarterservice og abonnement?
Hvis en person falder om med hjertestop, kan en hjertestarter være forskellen på liv og død. Men det kræver, at der er strøm på hjertestarteren og elektroderne kan klistre ellers kan den ikke bruges. Med hjertestarter service sikrer man, at hjertestarteren altid fungerer korrekt og er klar til brug, når den er nødvendig – enten ved eksempelvis udskiftning af batterier eller nye elektroder.
Service på hjertestartere er vigtig af flere årsager:
- Sikkerhed og driftssikkerhed: En hjertestarter er en livsvigtig enhed, der bruges i nødsituationer. Service og vedligeholdelse sikrer, at enheden fungerer korrekt, når det er nødvendigt. Dette bidrager til at forhindre fejl og sikrer, at hjertestarteren er driftssikker.
- Levetid og holdbarhed: Hjertestartere har en begrænset levetid, og komponenter som batterier og elektroder har en udløbsdato. Service sikrer, at disse komponenter udskiftes rettidigt for at opretholde enhedens holdbarhed og ydeevne.
- Patientoverlevelse: Hjertestartere er afgørende for at redde liv i tilfælde af hjertestop. Service sikrer, at enheden fungerer korrekt og er klar til at levere de nødvendige elektriske stød for at genoplive en person der har hjertestop.
- Tryghed og tillid: Når en hjertestarter er regelmæssigt serviceret, giver det brugerne og personalet større tillid til, at enheden er klar til brug. Dette kan være afgørende i en nødsituation, hvor hurtig handling er afgørende.
I det store hele bidrager service på hjertestartere til at opretholde deres effektivitet, øge chancen for overlevelse i nødsituationer og sikre, at enhederne overholder lovgivningen. Det er en afgørende praksis for at beskytte liv og trivsel. Udfyld kontaktformularen
Hvordan servicerer man enhjertestarter?
Når en hjertestarter har været i brug under en genoplivningssituation, er det forskelligt hvad der skal ske med hjertestarteren. Det er de pågældende retningslinjer i den region hvor hjertestaren har været brugt der afgør det. Ambulancen eller det sundhedsprofessionelle personel på ulykkesstedet, kan oplyse om retningslinjerne. Typisk vil ambulancen tage hjertestarteren med til rette instans, der herefter vil sørge for udlæsning. Når myndighederene er færdig med hjertestarteren, sendes den retur til ejeren eller til servicepartneren.
Ofte skal ejeren selv stå for reetablering af hjertestarteren efter brug, med mindre der er oprettet et serviceaftale på enheden.
Hver hjertestartermodel kan have specifikke retningslinjer fra producenten vedrørende serviceintervaller og vedligeholdelsesprocedurer. Det er vigtigt at følge disse anbefalinger nøje for at sikre, at hjertestarteren fungerer korrekt.
Udfør regelmæssige visuelle inspektioner af hjertestarteren for at kontrollere for synlige skader eller tegn på nedbrydning. Tjek, om elektroderne er intakte, om batteriets opladningsniveau er tilstrækkeligt, og om eventuelle advarselslamper eller indikatorer er aktive.
En regelmæssig service af hjertestarteren sikrer, at alle komponenter og funktioner fungerer korrekt. Det inkluderer at teste elektroderne, batteriets levetid og funktionen af selve enheden. Dette er afgørende for at sikre, at hjertestarteren er i stand til at levere det nødvendige, livreddende elektriske stød og yde optimal behandling i tilfælde af hjertestop. Nogle hjertestartere gør dette på en daglig, eller ugentlig basis. Dette kan dog tære på batteriet.
Batteriudskiftning:
Batteriets tilstand er afgørende for hjertestarterens drift. Under serviceprocessen vil batteriet blive kontrolleret for at sikre, at det er korrekt opladet eller udskiftes, hvis det er nødvendigt. Et velfungerende batteri er afgørende for at sikre, at hjertestarteren er klar til brug i nødsituationer.
Elektrodeudskiftning:
Elektroderne på hjertestarteren har en begrænset holdbarhed og kan blive slidte eller beskadigede over tid. Især hvis hjertestarteren hænger i solen. Servicepersonale vil inspicere og udskifte elektroderne efter behov for at sikre, at de er i god stand og kan fungere effektivt under en genoplivningsprocedure.
For at få hjertestarteren reetableret, skal du blot kontakte os.
Alt efter hjertestarter fabrikat/type har de hver især forskellige alarm typer lys/rødt/gult/grøn blink, grøn flueben eller rødt kryds.
Når hjertestarteren blinker rødt/rødt kryds, eller giver alarm bib lyde, betyder det, at batterier m.v. skal udskiftes og du skal derfor bestille tid til service. Prøv evt. at åbne og lukke låget på hjertestarteren. Hvis hjertestarten feks. blinker både rødt og grønt samtidig, er det muligvis stadig batteriet der skal udskiftes. Hvis hjertestarten kun blinker rødt, kan den ikke længere bruges og serviceeftersynet haster.
Hjertestartere har software, der skal opdateres for at sikre optimal ydeevne og overensstemmelse med de nyeste ERC retningslinjer for genoplivning. Der frigives jævnlig ny software fra producenterne som kan have vital indvirkning på hjertestarterens funktionalitet. Servicepersonale kan opdatere hjertestarterens software under servicebesøget for at sikre, at den er opdateret og i overensstemmelse med de gældende standarder.
Mange hjertestartere har indbyggede test- og selvdiagnosefunktioner. De selvtester dagligt, ugentligt eller månedligt. Hvis en hjertestarter finder fejl under en selvtest, vil en kontrollampe blinke rødt/ gul eller et rødt kryds vil vise sig. Det anbefales at udføre regelmæssige tests af hjertestarteren for at sikre, at den fungerer korrekt og er klar til brug. Følg vejledningen fra producenten om, hvordan man udfører disse tests.
Vi kan servicere alle hjertestartere og skabe på det danske marked.
Oversigt over hjertestartere vi kan servicere:
- DefiSign AED
- Mindray BeneHeart C1
- Mindray BeneHeart C2
- Bexen Cardio Reanibex 100
- Zoll AED plus
- Zoll 3
- Lifepak CR 2
- Lifepak CR plus
- Lifepak 1000
- Cardiac Science Powerheart G3
- Cardiac Science Powerheart G5
- Philips HS1
- Philips FRX
- Philips FR3
- Primedic Heartsave AED
- Nihon Kohden 3100
- Nihon Kohden 2100
- Ipad SP1
- I-PAD CU-SP2
- Ipad NF1200
- Schiller FRED easy
- Schiller FRED easyport
- Schiller FRED PA-1
- Defibtech Lifeline AED
- Defibtech Lifeline VIEW
- HeartSine Samaritan PAD 350P
- HeartSine Samaritan PAD 360P
- HeartSine Samaritan PAD 450P
-
Evaluering af effektiviteten: Ved at analysere dataene fra hjertestopbegivenheder kan sundhedsprofessionelle og eksperter evaluere, hvor effektivt hjertestarteren blev brugt i nødsituationen. Dette inkluderer at vurdere timingen af stødlevering, kvaliteten af genoplivningsforsøg og andre relevante parametre. Disse oplysninger kan bidrage til at forbedre fremtidig træning, protokoller og udstyr.
-
Kvalitetskontrol og forbedring: Udlæsning af data giver mulighed for at udføre kvalitetskontrol af genoplivningsprocedurer og identificere områder, hvor der er behov for forbedring. Dette kan omfatte behovet for yderligere træning af personale, justering af protokoller eller vedligeholdelse af udstyr for at sikre maksimal effektivitet og patientoverlevelse.
-
Forskning og udvikling: Dataene fra hjertestopbegivenheder kan også anvendes til forskning og udvikling inden for genoplivningsvidenskab. Ved at analysere trends og mønstre i hjertestopdata kan forskere identificere nye tilgange og teknologier, der kan forbedre genoplivningsresultaterne og redde flere liv i fremtiden.
-
Rapportering og dokumentation: Udlæsning af data sikrer også, at der er tilstrækkelig dokumentation af hjertestopbegivenheder og den anvendte behandling. Dette er vigtigt af juridiske og forsikringsmæssige årsager samt for at kunne rapportere til relevante myndigheder og organisationer.
Samlet set er udlæsning af hjertestopdata fra en hjertestarter en vigtig praksis, der understøtter kontinuerlig forbedring af nødgenoplivningsprocedurer, øger patientoverlevelse og bidrager til videnskabelig forskning på området.
Udfyld kontaktformularen og kontakt os, så din hjertestarter kan gøre en forskel!
Har du spørgsmål eller brug for rådgivning, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 71 96 71 76 eller udfylde formularen herunder, så vender vi tilbage til dig.